maandag 11 juni 2012

"In overleg met eigenaresse en cavia"

Hoe toevallig kan iets lopen? Iemand had me geadviseerd contact op te nemen met een bepaalde dierenarts 10 km hier vandaan omdat die niet afwijzend tov diercommunicatie zou staan. Vind ik toch altijd lastig, dus uitstellen uitstellen. Zaterdag werd onze cavia ziek en ipv rustig heen te gaan, zoals ik dacht en hoopte, werd het zondagochtend steeds heftiger. Ik begreep van hem dat het iets in de hersenen was en de spasmen (zoals ik het doorkreeg) vond hij niet fijn. Van hem mocht er een einde aan komen. De dienstdoende weekenddierenarts bleek de dierenarts te zijn die ik nog niet benaderd had. Hoeveel dierenartsten zijn er wel niet in de regio??!! Boven de stervende cavia hebben we min of meer gezellig zitten keuvelen over diercommunicatie. Heel ontspannen, heel gewoon. Ik vertelde dat deze cavia en zijn broer destijds doorgegeven hadden dat ze drie dozen in hun hok wilden ipv twee. Dan hadden ze vrije keus en hoefden ze de ander er niet uit te jagen als ze onder een andere doos wilden. In zijn rapport naar onze eigen dierenarts schreef deze dierenarts dat in overleg met eigenaresse en cavia tot euthanasie was overgegaan. (De foto's zijn van zaterdagavond, zondagochtend en de laatste foto is vlak voor we naar de dierenarts vertrokken.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten